Pages

BLOG HEADER

BLOG HEADER
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Sunday 2 March 2014

Dapatkah suplemen membantu kanak-kanak ADHD?

APA ITU ADHD

ADHD dicirikan oleh kegelisahan, kesukaran memberi tumpuan, kawalan miskin gerak hati, mudah terganggu, dan dalam beberapa kes overactivity; ditambah gejala-gejala ini mempunyai kesan yang ketara negatif terhadap prestasi akademik kanak-kanak, kemahiran sosial, dan hubungan dengan ahli keluarga, guru-guru, dan rakan-rakan. Di samping itu, ADHD sering disertai dengan gangguan pembelajaran, masalah disiplin, kebimbangan, dan / atau kemurungan.

ADHD adalah gangguan kompleks otak yang dipercayai disebabkan oleh gabungan faktor genetik dan persekitaran . Merokok dan alkohol ketika hamil , kekurangan nutrien , menonton televisyen berlebihan seawal bayi, dan pengambilan asid lemak omega- 3 yang tidak menckpi. 

Pemakanan dan ADHD


Pengambilan gula yang tinggi.
Pengambilan nutrien yang tidak mencukupi. Suplemen untuk membetulkan kekurangan mikronutrien telah terbukti untuk meningkatkan ADHD symptoms.
Makanan tambahan dan pewarna tertamanya makanan yang diproses.
Kekurangan asid lemak Omega -3 (terutamanya DHA) dan kombinasi GLA.

Rawatan bagi kebanyakan kanak-kanak dengan ADHD
ubat perangsang (terdapat kesan dari rawatan berpanjangan).
Pencegahan semula jadi dari ibu bapa di rumah.

Ubah cara hidup kita untuk masa depan anak2 kita

Hadkan masa televisyen. American Academy of Pediatrics mengesyorkan bahawa kanak-kanak di bawah umur dua tahun tidak harus menonton television.
Diet yang tinggi nutrien kesihatan - lebihkan buah-buahan yang berwarna-warni dan sayur-sayuran , kacang , kacang , dan benih.
Menggalakkan sukan dan lain-lain bentuk senaman. Aktiviti fizikal mempunyai kesan yang baik ke atas fungsi otak, dan beberapa kajian telah melaporkan bahawa senaman meningkatkan perhatian , tingkah laku dan / atau kawalan impuls pada kanak-kanak dengan ADHD.
Elakkan makanan yang diproses, makanan tiruan berwarna, dan gula. Apabila membeli makanan dibungkus sekali-sekala , lihat senarai bahan untuk mengelakkan pewarna sintetik dan bahan tambahan.
Beri anak-anak suplemen DHA dan kerap memberi mereka makan makanan kaya omega-3 (flaxseed , chia, walnut).
Membeli hasil organik dapat mengelakkan terdedah kepada racun perosak.

Jika anak anda telah didiagnosis dengan ADHD, komitmen keluarga untuk perubahan diet adalah penting. 

Pendekatan pemakanan saya untuk ADHD yang digunakan bersama dengan rawatan tingkah laku yang sesuai telah membantu banyak keluarga. Walaupun ia mungkin mengambil masa sehingga 6 bulan, peningkatan yang ketara adalah hampir sentiasa diperhatikan, dan ubat-ubatan perangsang jarang perlu.


Dos suplemen utk kaedah rawatan, mencegah, dan pemulihan.
DHA EPA 400-600 mg setiap hari (mengambil dua dos yang disyorkan setiap hari lain juga yang munasabah dan berkesan ).
GLA ( 60-100 mg setiap hari; . Omega- 6 asid lemak yang ditemui dalam minyak borage dan EPO.  Mengambil dua dos yang disyorkan setiap hari lain juga yang munasabah dan berkesan )

Gluten ( daripada gandum ) dan / atau kasein ( daripada produk tenusu ) mengelakkan kanak-kanak yang sensitif kepada protein.


No comments: