Pages

BLOG HEADER

BLOG HEADER
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Monday 10 March 2014

Cara buat masker ESP, jimat dan berkesan!

Salah satu cara untuk mendapatkan kulit yang sihat, gebu dan tanpa cela adalah melalui rutin penjagaan wajah luaran. Mencuci dan memakai pelembap sahaja tidak cukup jika mahu hasil yang terbaik. Memakai masker muka secara konsisten dapat menghasilkan kulit wajah yang lebih cerah, bebas cela, lembut dan gebu.

Siapa taknak kan jika kulit cantik?

Hari ini saya nak kongsi cara membuat masker dari ESP Shaklee. Ada kwn saya tidak percaya minuman nutrisi popular tu bole dibuat masker. Belum cuba belum tahu ok :)

Kelebihan masker dari ESP ialah anda tidak menggunakan bahan kimia langsung!

Kandungan ESP adalah 100% semulajadi dan dalam setin ESP ada 30kg kacang soya, packed with nutrient!


Ada beberapa resepi yang menarik utk dicuba iaitu:


  • ESP + Yogurt Asli
  • ESP + Vit E
  • ESP + putih telur (sgt baik utk buang whitehead dan blackhead - tak payah nak tonyoh / picit hidung dah)
  • ESP + Vit C


CARA BUAT MASKER DARI ESP

Langkah 1 : 
Campurkan satu sudu kecil ESP dgn bahan pilihan. Untuk Vit E, anda gunting sedikit hujung kapsul dan picit keluar kandungan di dalam. Untuk Vit C, hancurkan separuh tablet dan campur dlm ESP (separuh lagi bole dimakan :)

Langkah 2 :
Untuk mendapat kepekatan yang sesuai, adjust dgn sedikit fresh milk, atau guna air biasa pun bole.

Langkah 3 : 
SAPU rata di wajah & RELAX sebentar!

MUDAH KAN?

Biarkan di wajah selama lebih kurang 15-30 minit, sehingga kering, kemudian cuci dan bilas dgn air mcm biasa.

Lakukan setiap hari selama seminggu dan lihatlah hasilnya.

Selepas itu boleh la jika nak buat 2x seminggu. Tips, buat pada hari yg bermula dgn huruf S iaitu Sabtu dan Selasa!

Selamat mencuba ye.

Untuk info dan konsultasi percuma, hubungi saya:
SMS / wassap 0174271383

SID 932376

No comments: